AR / VR /
AR/VR در تحصیل و آموزش
AR/VR در تحصیل و آموزش
بخش آموزش به طور مداوم توسط فناوری دیجیتال در حال تغییر و تحول است. وجه تمایز اصلی این تغییر و تحول، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. شیوه یادگیری معلمان و دانش آموزان در نتیجه این فناوری ها تغییرات اساسی کرده است.
در ابتدا، بیان تمایز بین واقعیت افزوده و واقعیت مجازی برای درک بهتر مفاهیم آنها در آموزش عالی مهم است. واقعیت افزوده ویژگی هایی مانند جلوه های بصری، جلوه های صوتی و متن را به دنیای موجود اضافه می کند. از سوی دیگر، واقعیت مجازی، دنیای مجازی جدیدی را ارائه میدهد که در آن دانشآموزان ممکن است در مورد یک موضوع به روشی جذاب، تعاملی و همهجانبه بیاموزند. در زمینه آموزش، هر دو فناوری به سرعت در حال رشد هستند.
واقعیت افزوده/واقعیت مجازی ، افزایش مشارکت و درک عمیقتری را برای دانش آموزان به همراه دارد و در نتیجه، یادگیری مؤثرتری را به دنبال دارد. معلمان ممکن است با استفاده از هدست های واقعیت مجازی، دروس دشوار را در یک محیط موثرتر به دانش آموزان منتقل کنند تا یادگیری را، تعاملی و تجربی کنند.
واقعیت افزوده/واقعیت مجازی میتوانند نتایج کلی یادگیری را برای دانشآموزان افزایش دهند و تجربههای جدیدی را برای همه یادگیرندگان فراهم کنند. این تکنولوژِی، سطوح بهتری از تعامل را ارائه می دهد و حافظه را برای موضوعات پیچیده یا انتزاعی، مانند رشتههای STEM (علم، فناوری، مهندسی، و ریاضیات) که اغلب بر ایدههای دو بعدی تکیه میکنند، تقویت میکند.
مدارس و دانشگاه ها در حال ایجاد زیرساخت ها و تخصیص بودجه برای ادغام فناوری های جدید در دوره های خود هستند. اما باید اشاره کرد که فناوری واقعیت افزوده/واقعیت مجازی ارزان نیست و همچنین برای دستیابی به نتایج یادگیری مورد نظر، نیاز به همسویی دقیق بین فناوری و برنامه درسی دارد. در نتیجه برخی از مؤسسات ممکن است درپذیرش واقعیت افزوده/واقعیت مجازی در سیستم های ارائه آموزش خود مردد باشند. اما در نتیجه ی صرفه جویی در مقیاس، هزینه واقعیت افزوده/واقعیت مجازی در طول زمان کاهش می یابد به لطف این پیشرفت های فناوری ، آینده آموزش روشن است.
بخش آموزش به طور مداوم توسط فناوری دیجیتال در حال تغییر و تحول است. وجه تمایز اصلی این تغییر و تحول، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده است. شیوه یادگیری معلمان و دانش آموزان در نتیجه این فناوری ها تغییرات اساسی کرده است.